Var glad och njut.

Något jag har svårt att förstå är när man missunnar någon annan lycka. När man ska klanka ner på andra och tala illa om dem. Man vräker ur sig i sociala medier och klagar på hur andra lever sina liv. En har blivit för ylleförälder, en annan har för mycket festliv, och någon där shoppar bara lyxiga och dyra prylar för lönen. 

Jag undrar lite vad något av det och massa andra saker som man kan höra om andra spelar för roll om det sker dem? Om en person vill spendera sina pengar på lyxsaker och inte spara till framtida familj är väl ändå upp till var och en? En kanske inte vet om en kommer bilda familj så man vill leva i nuet? 

Om någon vill festa och gå på lokal för att ha roligt så måste en väl få göra det? Man är inte sämre än någon annan om man är festglad och såklart sköter sitt övriga liv. 

Om någon är intresserad av naturlivet och vill spendera all sin tid efter jobb och sådant på det med dyra vandrngskläder och grejer. Då är man ingen slösa utan en spenderar på sitt intresse. 

Det finns så många andra saker med man kan ha intresse för. Jag anser att så länge man är en reko person och inte förstör för sig själv, man jobbar för sitt levebröd och sköter sig så får en göra precis vad en vill med sin ekonomi. 

Jag festar kanske tre gånger per år om ens det, att vara ute inaturen som jag älskar sker också väldigt sällan, jag har ingen familj att ombesörja så då går mina pengar till annat. Jag shoppar kläder kanske en gång per år och håller hårt i plånboken på den biten. 

Jag kanske gör saker som andra tycker är helt oacceptabelt men jag vet inte vad det skulle vara i sådana fall. Men oavsett om det är så eller ej så finns det ingen anledning till att tycka att andras val är korkade på något vis. Varför denna hets att man själv är så ordentlig men någon som gör "si el så och herre gud hur kan en lägga pengar på det och sånt gjorde man ju för flera år sen".
 
Det finns så mycket annat i livet som är värd att lägga ner sin energi på. 

Till och med det kämpiga med A är för mig mer intressant än att sucka över någon som gör saker som de trivs med och jag ska missunna dem det. Nej vet ni vad.

Ha roligt, njut och gör vad du vill. 

Det är du värd. 


Känslor, Livet | Girig, Missunsam, Var glad, sluta sura | |
Upp